samedi 14 octobre 2017

ԱՂԱՒԹՔ ԹԱՐԳՄԱՆԱՒՐԷՆ ՎԱՍՆ ՍՐԲԱԼՈՅՍ ԻՒՂՈՅՆ ՄԻՒՌՈՆԻ․ ԳՐԻԳՈՐ ՆԱՐԵԿԱՑԻ

Աղաւթք մեկնաւրեն միւռոնի սրբալոյս իւղի մասին

19

Քանզի աւրհնաբանեալ միւռոնն այս, որ մարգարեն կանխաւ գրեթէ աղերսով էր խնդրում որպես աչքի լոյս, ըստ քերականականկազմութեան եւ ըստ Հոմերական ստուգաբանութեան նշանակում է ինձ մայր․ այսինքն լուծոյթ՝ մեր բնութիւնը զաւրապէս դէպի իրեն ձգող, որ հրաշալի մի փոխակերպմամբ լոյսի աւազանով լոյծ ջրերը դարձնում է կայուն, հաստատուն, եւ կաթը մածնող մակարդի նման՝ իր բնութեանն է վերափոխում ցնորական վայրագութիւնն իմ եւ լուանում է մշտահոս աղբիւրներով։

Միւռոնը մէկ այլ բառի համեմատ նշանակում է մառնամուտ, որը նույն միւռոնն է, այսինքն մթին, խաւարոտ, ծածկեալ կամ անտեսանելի․ տարաւրինակ չէ այս յորջորջումն այլաբանական, քանզի արդարեւ իրին համապատասխան անունն է որոշւում, որովհետեւ անքննելի եւ խորն է այս խորհուրդը, քան ամենայն սրբութիւն սրբոց։

Որովհետեւ ոչ թէ ջրի պէս աղտն է լոանում կամ հացի բնոյթով սիրտն է հաստատում, այլ նոր յատկութեամբ՝ զգայարանների վրայ բովանդակ տեառնագրւում է տնաւրինապէս, սակայն իր վերանցական անհասութեան պատճառաւ անքնին անուն ունի։

Քանզի ինչպէս ասւում, Աստուած իսկապէս անմատոյց լոյսի մէջ է, իսկ իր անսահման փառաւորութեամբ մեր ըմբռնումից անդին, անզննելի եւ փակ է մնում մեր իմացական բոլոր ձեռնարկմանց համար, նոյնպէս եւ այս ծորումը լուսէ, ճարտարաբան որոշ լեզուներից մռայլ է կոչւում՝ իբր մի անուն յաւելադրական, քանզի երկրածին բնութիւնն ի զաւրու չէ գիտենալու բնոյթը նրա։

Եւ աստուածային երկու անուններն էլ՝ տիրապէս եւ ճոխութեամբ է իր վրայ կրում․ քանզի կոչումն անուան Բարձրեալի նմանակերպելով՝ կրկնակի է յարգւում իւղս այս նուիրեալ ամենաբուրեան ազնիւ կնդրկաւ․ վասն զի, ըստ Մովսեսի՝ Մեր Աստուածը սպառող հուր է, եւ դարձեալ՝ լոյս է, ըստ Յովհաննէսի, ուստի եւ Եսային է ճշմարտապէս ակնարկում սրա մասին, ասելով՝ Եղիցի լոյսն Իսրայելի ի հուր։

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire